This was an informative video regarding French rhymthic groups, where the woman broke them down into 7 different groups; these included:
- subject PN + (obj PN +) verb
- preposition + object of the preposition
- (long) noun phrase as subject
- depends on speed of speech
- (long) adjectival noun phrase
- (long) adverb or adverbial phrase
- (long) DO & infinitive phrases
- parenthetical expressions
This helped me make more sense of my archetype and also explained her frequent pauses--besides just being thought groups, they are also her rhythmic groups! I originally wanted to say that it's because she talks slower but I'm not sure that's so true. It seems that she sometimes has rhythmic groups in order to create greater dramatic emphasis for her story, which she definitely achieves.
I decided to practice these this week and split up the rhythmic groups accordingly:
I decided to practice these this week and split up the rhythmic groups accordingly:
C’était
le matin
Winnie
l’ourson et tigrou
se
réveillaient
et vu
que ces (que ces) bébés singes étaient partis
et en
puis
les
bébés singes ils étaient perdus
dans
les arbres.
Ils avaient vu de chauves-souris.
Ils avaient vu des crocodiles,
z’hippopotame,
le girafe.
Ils avaient un très long voyage.
Ils ont même pas peut le train.
Et ils ont vu
un crocodile.
Ils avaient vu des grenouilles,
des boites avec des animaux qui sont
pauvres,
qui trouver pas leur chemin,
des gens qui voulaient en prison les
animaux qui sont pauvres,
qui n'a pas manger.
qui n'a pas manger.
Ils ne pas payer.
Ils étaient dans en
arbres terrible.
Listen to my recording here.
No comments:
Post a Comment